05 September 2010

Kelas Seni Lukis, Diploma Pengurusan Awam di bulan ramadhan

20 Ogos 2010

Hari ni ade kelas seni lukis lagi bersama Cikgu Suzlee.. Tapi aku tak alert pasal perubahan jadual ni lalu membuatkan aku tak bawa painting aku ke kelas....akhirnya aku dok sibuk usha-usha member-member yang bawa painting menyiapkan karya masing-masing dan tolong menyibuk mana-mana yang patut.

Cikgu kata dia harap kami bawa painting agar dia boleh komen mana yang patut tapi aku tak bawa pula...heheheheheh...sori la cikgu yer~

Agaknya cikgu Suzlee tengok macam ramai yang tak bawa painting seperti yang dirancang, maka cikgu minta kami keluarkan sehelai kertas putih (A4) untuk menghasilkan sebuah lukisan menggunakan pen atau pensel.

SYARATNYA: "Kamu tak dibenarkan mengangkat pen kamu dari titik mula melukis hinggalah tamat melukis. Kecuali kalau kamu rasa betul-betul terpaksa angkat pen yang mana kalau kamu tak angkat pen, lukisan kamu akan cacat, barulah kamu dibenarkan angkat pen."

Itulah pesanan cikgu Suzlee...MENARIK!

Bisik aku dalam hati sambil laju je tangan aku capai pen ink hitam dakwat cair (entah pen siapa yang aku tibai..hahahahaha...pen Mazlina kot) dan mula melakar.

Bak kata cikgu, teknik ni bagus untuk membuatkan minda kita berfikir dan menjana kreativiti.

Maka, inilah hasilnya~~~ hehehehehe



(ni aku lukis gambar Mazlina la konon-kononya..hehe)

Cikgu suruh buat satu, aku excited buat dua (^_-)V




(Ni pulak gambar sorang classmate seni lukis aku..ntah jadi ntah tidak gambar ni, ko sabar je la bro ek...hehe)



Habis je kelas, aku terkocoh-kocoh keluar untuk menaiki bas kerana ada perasmian pameran lukisan di Balai Seni Lukis Negara dan majlis berbuka puasa di sana.

Mana boleh sia-siakan kesempatan yang ada!

Bas!!!!! Tunggu aku!!!!!

No comments:

Post a Comment