11 July 2010

Mastering The Art of Painting




7 Februari 2010 yang lepas aku berpeluang bersiar-siar kat KLCC.

Berpeluang juga masuk ke kedai buku Kinokuniya di KLCC tu.

Banyak-banyak segmen dalam Kinokuniya tu, aku berminat menuju ke bahagian buku-buku rujukan dan panduan untuk melukis.

Banyak betul pilihan buku-buku panduan melukis sampai aku rambang mata nak pilih yang mana. Harganya pun boleh tahan juga sebab kebanyakan buku tersebut adalah buku-buku import. Setelah puas membelek, akhirnya aku berminat untuk membeli buku MASTERING THE ART OF PAINTING oleh Francisco Asencio Cerver dan Ilse Diehl dengan harga RM103.48

Apa yang menarik perhatian aku tentang buku ini adalah kerana ia lengkap. A-Z yang aku ingin tahu berkenaan painting hampir semuanya ada dalam buku ini.

Maklumlah, selaku pelukis amatur yang tak pernah menghadiri sebarang seminar atau kelas melukis secara khusus, aku perlu juga menambah pengetahuan terhadap bidang lukisan.

Seingat aku, paling akhir aku join kelas lukisan adalah masa SPM 2002 dulu iaitu Kelas Pendidikan Seni.

Semoga selepas ini aku mampu menghasilkan lukisan atau hasil seni yang lebih baik dari sebelum ini. Yeah!


No comments:

Post a Comment