11 July 2010

Kelas Seni Lukis, Diploma Pengurusan Awam siri 1/2010



Sepanjang mengikuti Diploma Pengurusan Awam (Mac-September 2010) ni, aku paling suka dan selalunya tak sabar nak menghadiri Kelas Seni Budaya yang merupakan salah satu keperluan kursus yang perlu kami hadiri.

Alhamdulillah antara Kelas Seni Budaya seperti Teater, Gamelan, Vokal, Tarian, Seni Lukis dan lain-lain yang ditawarkan kepada semua peserta, aku berpeluang mengikuti Kelas Seni Lukis yang dianjurkan. Kelas yang hanya menyediakan kurang dari sepuluh sesi pembelajaran ini bagi aku satu peluang keemasan untuk belajar lebih lanjut dan melayan hobi melukis dari seorang pelukis profesional.

Dalam masa dan tempoh pembelajaran yang terhad, dapat jugak aku timba sedikit sebanyak ilmu dan tips dari Cikgu Suzlee Ibrahim (Lecturer Fine Art Faculty, ASWARA). Alangkah bertuahnya aku dapat menimba ilmu seni daripada pelukis Malaysia bertaraf antarabangsa ni secara percuma pula tu.

Buat pembaca blog ini yang mungkin kurang mengenali Cikgu Suzlee, bolehlah layari;
http://www.suzleefineart.paint.at

Di akhir Kelas Seni Lukis ini nanti, kami semua pelajar kelas ini dikehendaki mengadakan pameran lukisan di Intan Bukit Kiara.

Bila pameran lukisannya dan berapa banyak hasil seni lukis yang akan dipaparkan untuk tontonan warga DPA dan warga Intan Bukit Kiara akan diupdate kemudian. Tungguuuuuuuuu~~~

3 comments:

  1. Seni Itu Indah...!
    layari Blog Kami...
    Galeri Seni Muar...
    www.galerisenimuar.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana sudi melayari blog ini..

    Pasti saya akan layari blog tersebut untuk perkongsian dan menambah pengetahuan

    ReplyDelete
  3. cm ner eh kalu sy nk blajar dalam masa cuti nih coz sy tgh mencari guru yg ley ajar saya seni....sy baru dipostingkan tp diberi tugas untuk mengajar pelajar form 4....sy mmg x ader pengalaman mengajar seni......

    ReplyDelete